Wat is vereist?
- Wo werk- en denkniveau
- 2-4 jaar relevante werkervaring
- Affiniteit met Excel, data-analyse en A.I. toepassingen
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Je wilt werken in een klein, hoog opgeleid team
Wat krijg je?
- €3.500 - €4.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 13e maand
- 40-urige werkweek
- 27 vakantiedagen
- Studieregeling
- Thuiswerkmogelijkheden
- Laptop
- Premievrij pensioen
Wat doe je?
- 30% Controlewerkzaamheden uitvoeren
- 20% Junior teamleden aansturen
- 10% Pre-audit meetings organiseren
- 10% Reviewen en documenteren
- 10% Overleg
- 20% Klantencontact onderhouden
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Interesse
Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.Richard de Geus
Vacature
Als senior assistent audit bij BAKKER accountants & adviseurs ben je medeverantwoordelijk voor het uitvoeren van controles bij diverse klanten. Je werkt nauw samen met de audit managers en partners, waarbij je zelfstandig onderdelen van de audit uitvoert. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de klant tijdens veldwerk, verzamelt en analyseert financiële gegevens, en signaleert risico's en verbeterpunten.
Je voert zelfstandig controlewerkzaamheden uit, zoals het toetsen van jaarrekeningen aan de van toepassing zijnde verslaggevingsvereisten, het analyseren van financiële en operationele data met geavanceerde analysetools en het in kaart brengen van en waar nodig testen van interne beheersingsmaatregelen van klanten. Hierbij wordt binnen BAKKER accountants & adviseurs veelvuldig gebruik gemaakt van diverse A.I. toepassingen. Daarnaast geef je coördinatie en aansturing aan junior teamleden, waarbij je ze begeleidt bij hun werkzaamheden, hun vragen beantwoordt en hun werk controleert op kwaliteit en volledigheid. Ook fungeer je als aanspreekpunt voor opdrachtgevers tijdens het veldwerk: je bespreekt bevindingen en verzamelt de benodigde informatie en documentatie. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het organiseren van pre-audit meetings. Je bereidt controles voor door met opdrachtgevers afspraken te maken over de planning, benodigde documentatie en het bespreken van aandachtspunten voor de komende audit. Verder zorg je voor gedegen dossiervorming en review van werkzaamheden conform de geldende controlestandaarden, neem je deel aan teambesprekingen met managers en partners en woon je vaktechnische bijeenkomsten bij.
Je komt te werken in een inspirerend en snelgroeiend team dat momenteel bestaat uit twee eindverantwoordelijke partners RA, een zestal managers RA en daarnaast zowel junior als senior assistenten. Bij een opdracht bestaat het team meestal uit een of meerdere assistent accountants, een manager en een partner die de eindverantwoordelijkheid draagt. De opdrachten zijn zeer gevarieerd en vinden zowel plaats in het MKB als bij semi-publieke organisaties.
Als je graag werkt met cijfers en financiële gegevens, het interessant vindt om je te verdiepen in de bedrijfsprocessen en de financiële situatie van verschillende organisaties en je er geen moeite mee hebt om veel klanten te hebben en kritische vragen te stellen, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke dag heb je een fijne afwisseling tussen controlewerkzaamheden en het aansturen van en overleggen met collega's. Je sluit de dag af met een voldaan gevoel over de voortgang die je hebt kunnen maken in het dossier.
Op een minder leuke werkdag ben je bezig met een complexe analyse waarbij de cijfers niet helemaal lijken te kloppen. Dan kost het meer tijd dan verwacht om uit te zoeken waar de verschillen vandaan komen en moet je regelmatig schakelen tussen verschillende bestanden en systemen.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- E-mails & dagplanning
- Controlewerk: debiteuren
- Aansturing junior: steekproef
- Lunch en wandeling
- Controlewerk: vorderingen
- Klantgesprek + notities
- Notities + dossier afronden
-
- E-mails & dagplanning
- Analyse afwijking balans
- Schakelen systemen + controleren
- Vervolg analyse & bellen klant
- Lunch
- Gesprek met klantmedewerker
- Herplannen resterende week, documenteren analyse
-
- E-mails & dagplanning
- Klantcontact: bespreken openstaande vragen
- Controlewerkzaamheden: omzet en bedrijfskosten
- Lunch
- Begeleiden junior collega bij analyse overige posten
- Koffiemoment of wandeling met collega
- Interne bespreking over voortgang
- Afstemmen actiepunten met manager
-
- E-mails & dagplanning
- Pre-audit voorbereiding en documentatie
- Uitvoeren veldwerk (deelcontrole)
- Documentatie en dossiervorming
- Lunchwandeling met collega's
- Bellen klant voor aanvullende toelichting
- Interne bespreking over voortgang
- Voorbereiding volgend klantdossier
-
- E-mails & dagplanning
- Klantcontact: feedback verzamelen
- Review van junior werkzaamheden en dossiercontrole
- Lunch
- Overleg partner/manager: voortgang en risico’s
- Kwaliteitscontrole en afsluitende dossieraantekeningen
- Informele weekborrel met collega’s op kantoor
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Passend bij de functie en in overleg krijg je bij BAKKER accountants & adviseurs de kans om je verder te ontwikkelen binnen jouw vakgebied.
Werken bij BAKKER accountants & adviseurs
BAKKER accountants & adviseurs is een full-servicekantoor, gespecialiseerd in accountancy, salarisadministratie en fiscale advisering. Het kantoor onderscheidt zich door een innovatieve en samenwerkingsgerichte aanpak, waarbij klanten worden voorzien van oplossingen die verder gaan dan traditionele dienstverlening. Naast ruime ervaring in het midden- en kleinbedrijf (MKB), beschikt het kantoor over specifieke expertise in het begeleiden van maatschappelijke organisaties. Dankzij deze brede expertise kan BAKKER klanten ondersteunen bij zowel financiële als strategische vraagstukken.
- Hoofdkantoor in Hendrik-Ido-Ambacht
- 35 - 40 medewerkers
- 50% / 50%
- Gem. leeftijd 35 jaar
- Geen specifieke dress code
- Thuiswerkmogelijkheden in overleg